Binnen Nuova IT geloven we dat je niet zomaar elke nieuwe technologie in je bedrijf kan brengen. Het moet passen bij je organisatie en geaccepteerd worden door je medewerkers. Daarom werken we met een trajectplan waarbij we onderzoeken wat de behoeftes zijn en welke oplossing daarbij het beste bij past. Vervolgens wordt niet alleen de oplossing geimplementeerd maar tegelijk trainen we ook de mensen die ermee gaan werken.

Eerst onderzoeken we gezamenlijk wat welke behoeftes er zijn of welke problemen er spelen, bijvoorbeeld:

  • gegevens niet beschikbaar thuis of onderweg
  • erg veel verschillende wachtwoorden
  • niet kunnen werken doordat er een server uitvalt

Daarna bekijken we hoe er voorzien kan worden in behoeftes en problemen opgelost kunnen worden door het gebruik van technologien. De laatste stap is pas het adviseren van een oplossing.
Als deze akkoord is dan gaan we over naar de implementatie fase. Hierin worden alle applicaties door Nuova IT goed ingesteld. Er wordt zorg gedragen voor een naadloze samenwerking tussen de verschillende applicaties/werkomgevingen. Ook vindt er natuurlijk een zorgvuldige gegevensoverdracht plaats van het huidige door jullie gebruikte systeem naar de nieuwe applicaties.

Hierna is het erg belangrijk om medewerkers te leren werken met die nieuwe technologie. Technologie is alleen effectief als mensen weten wat ze ermee kunnen doen. Als eindgebruiker leren hoe ze de technologie zo kunnen instellen dat het voor hen het fijnste werkt. Medewerkers zullen met plezier werken omdat online werken altijd werkt en makkelijk is. Maar dat betekend wel dat je eerst de overgang naar het nieuwe goed begeleid en een enthousiasme weet te genereren bij mensen.

Naast bovenstaande kan Nuova IT natuurlijk ook bestaande workflows vertalen naar een (meer) digitale workflow met makkelijke handelingen. Of meedenken en adviseren over nieuw te ontwikkelen processen die ontstaan door de nieuwe mogelijkheden die het online werken biedt.